Logotyp

Investice do kvalitní propagace společnosti je v současných tržních podmínkách naprostou nezbytností. Vytvořit kvalitní logotyp vyžaduje proniknout do oboru klienta a trhu, na kterém se pohybuje, jeho pochopení a přizpůsobení se. Je potřeba vyjít vstříc představám zadavatele, doporučit a navrhnout koncepci, barevnost, tvar, výběr písma.

Logotyp není jen vizitkou společnosti nebo produktu. Dobrý logotyp především předává informaci vizuální formou. Jakou? To je závislé na tom, jak je logotyp zpracován.

Jak postupujeme při tvorbě logotypu

Z čeho se kvalitní logotyp skládá

  • Logotyp vzniká kombinací graficky zpracované činnosti společnosti, její filosofie, obchodního zaměření, či jiných firemních charakteristik. Grafické zpracování samotné by mělo nést dostačující informaci o společnosti i bez textové části.
  • Textová část logotypu se skládá z vhodně zvoleného písmového řezu. Tento je nadále výtvarně upraven tak, aby splňoval charakteristiky jedinečnosti a zároveň kritéria copyrightu.

Pokud je logotyp důsledně používán, a to i ve spojení s dalšími propagačními prvky, stává se důležitou součástí propagačního stylu společnosti, tzv. firemní identity (Corporate identity).

Pozn: Mnoho "taky odborníků" se domnívá, že stačí pouze napsat název společnosti a doplnit jej nějakým symbolem staženým z internetu. Pravdou ovšem je, že takové logotypy nekorespondují se zaměřením společnosti, nenesou kvalitní a jasnou informaci a v neposlední řadě logotypy tvořené pouze prostým textem, nejsou předmětem copyrightu.